WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Małgorzata Gersdorf, Krzysztof Rączka, Michał Raczkowski, Wojciech Ostaszewski, Agnieszka Zwolińska
Grzegorz Filarowski, Nadia Szagdaj
Krystyna Krawiec-Złotkowska, Ks. Tadeusz Ceynowa
Krystyna Krawiec-Złotkowska, Pola Pauba
W książce przybliżono dorobek teorii ekonomii związany z wyjaśnianiem zjawiska internacjonalizacji przedsiębiorstw. Przedstawiono przykłady modeli stworzonych w celu opisu internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: modele sekwencyjne, koncepcję born global, holistyczne podejście do internacjonalizacji oraz model zasobowo-sektorowy. Zaprezentowano definicje strategii i zarządzania strategicznego, zwrócono uwagę na odmienne rozumienie tych pojęć w odniesieniu do MSP i dużych firm. Przedstawiono wybrane strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz niektóre instrumenty internacjonalizacji wewnętrznej i zewnętrznej, wskazano możliwości ich wykorzystania przez MSP. Zwrócono uwagę na rozwój różnego rodzaju współpracy między przedsiębiorstwami w procesie ich internacjonalizacji. Opisano wybrane czynniki warunkujące wybór instrumentów i strategii internacjonalizacji, będące przedmiotem badań. Przedstawiono między innymi zarys polityki wspierania internacjonalizacji MSP na tle ogólnej unijnej polityki wspierania przedsiębiorstw tej wielkości. Scharakteryzowano proces internacjonalizacji sektora meblarskiego w kraju i za granicą. Opisano główne tendencje internacjonalizacji europejskiego sektora meblarskiego, przy czym skoncentrowano się głównie na wymianie handlowej. Najwięcej miejsca poświęcono głównym tendencjom i perspektywom internacjonalizacji polskiego sektora meblarskiego, uwzględniono także problem inwestycji zagranicznych. Scharakteryzowano wyodrębnione na podstawie badań własnych cztery rodzaje strategii internacjonalizacji stosowane przez MSP sektora meblarskiego. Otrzymane wyniki porównano z wynikami innych badań empirycznych (polskich i zagranicznych). Przedstawiono ogólne zalecenia wyboru strategii internacjonalizacji małych przedsiębiorstw sektora meblarskiego, które powinny być dostosowane do specyficznych wymagań konsumentów na poszczególnych rynkach.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.